top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

ניהול פיננסי וסוללה של אייפון

היי לאחרונה סיימנו תהליך מורכב של בנייה שלמה של כל המערכת הפיננסית של לקוח שלנו (כל מה שקשור לניהול הכספי - כמה הולך לאן ומדוע) ויכולתי לראות את השינוי בחשיבה שנוצר שם. בעקבות התהליך הזה.

כשאנחנו מתחילים לעבוד עם לקוח שלנו על נושא של פיננסים ישנן מספר אמיתות ועובדות שאנחנו מחדירים לראש של הלקוח כבר מההתחלה. 

חלק מהאמיתות האלו יכולות לעצבן אנשים ועדיין אלו הן העובדות הבסיסיות שקשורות לנושא של ניהול פיננסי:

1. כסף הוא אף פעם לא הבעיה. מה עושים עם הכסף שיש או אין זאת הבעיה. כסף בפני עצמו הוא אף פעם לא בעיה.

2. לא חסר כסף בעולם שלנו. יש המון ממנו לכולם! כמות הכסף שמסתובב בעולם יכולה להספיק כדי להפוך את כולנו למיליונרים. אבל בואו נעזוב את העולם - פה בישראל יש כמויות מטורפות של כסף שזמין. אז...אם לך חסר כסף אז זה תוצאה של פעולה או אי-פעולה שלך. אני יודע שזה יכול להיות כואב לקרוא את זה אבל לצערי זה נכון - אין סיבה שלא יהיה לך יותר כסף ממה שהעסק שלך מייצר היום - זה ידרוש עבודה - אבל אין סיבה שזה לא יהיה אפשרי

3. בעיות פיננסיות אף פעם לא יפתרו על ידי כסף - למראית עין כסף יעזור לפתור את הבעיה אבל לאורך זמן זה יתגלה רק כ"משכך כאבים". בעיות פיננסיות יפתרו רק על ידי איתור המקור האמיתי (רמז - זה אף פעם לא קשור לכסף...) רק לאחר מכן ניתן יהיה לפתור את הבעיה באופן מוחלט. אני יודע שלאדם שאין לו כסף בכלל, מה שכתוב פה נראה שקר בוטה, אבל זאת נקודה שחשוב מאוד להפנים אם רוצים לראות שינוי אמיתי במצב הפיננסי של העסק (או האישי...)

לרוב האנשים קשה לקבל את האמיתות הללו. קיבלנו שלל תגובות מאנשים כשהצגנו בפניהם את הנתונים הללו. חלק בכו, חלק כעסו, חלק צחקו. ועדיין, התגובה הרגשית עצמה לא רלוונטית מכיוון שהיא לא משנה את המצב הפיננסי. רק עבודה מסודרת שמיישמת את האמיתות הללו יכולה לעזור.

רגע לפני שאני מסיים את המייל אני רוצה לומר משהו - לכסף יש נטייה להתבזבז. להיעלם. לא להישאר.  בדיוק כמו סוללה של סמארטפון - גם אם אני לא אשתמש בטלפון שלי - הסוללה עצמה תתרוקן לאיטה. אותו הדבר גם לגבי כסף - הוא נוטה להתבזבז. קשה לאגור אותו. כסף הוא סוג של אנרגיה וקשה מאוד לשמור אנרגיה בעולם הזה.

הדרך לשמור על הכסף (ואפילו לגרום לו לגדול) היא לעשות בו שימוש בצורה מושכלת.

אבל זה לא יקרה בלי אסטרטגיה מסודרת ובלי תכנית עבודה קפדנית.

אני יכול להמשיך עוד שעות על הנושא אבל נראה לי שכבר יצא לי מייל ארוך. בכל מקרה - שמחתי לראות שהלקוח שלנו התחיל לחשוב שונה ולפעול שונה. זה ייצר לו תוצאות שונות וטובות יותר ממה שהיה לו לפני כן.

בסופו של יום - בשביל זה אנחנו כאן.

כמובן שאם יש לך שאלות אז אני נמצא במרחק של מייל ממך

שלך, רועי אוחיון, מנכ"ל SKILLS ייעוץ עסקי ואסטרטגי


מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page