top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

כישלון נכון

Updated: Jun 20, 2019

היי, אני באמת חושב שלהיות בעל עסק פה בארץ זה לא פשוט. אנחנו מתמודדים עם שלל חוקים, מיסים ומגבלות שונות שלפעמים נראות פשוט לא הגיוניות.

הדרך להצליח היא מאוד פשוטה. בסך הכל צריך להכניס יותר ממה שמוציאים. פשוט לא? לא כזה. ישנם לא מעט דברים שצריך לדעת ושצריך ליישם בצורה הנכונה על מנת שזה יקרה. אחד מהעקרונות להצלחה בטוחה הוא לעולם לא לכוון לאיפה שאני רוצה להגיע. צריך לכוון ולתכנן מעל. הרבה מעל...


אם אני רוצה לייצר מחזור חודשי של 100,000 ש"ח אני צריך לתכנן את הפעולות שלי והעשייה שלי ל-200,000 ש"ח. המציאות היא שהתכנון שלנו אף פעם לא קורה כמו שחשבנו. זה לא בגלל שהעסק שלך שונה, זה לא בגלל המיתון, זה לא החגים וזה לא הבחירות. אלו החיים. כך הם בנויים וכך הם עובדים - יכול להיות לך לקוח שמוכן כבר לסגירה ויום לפני שחותמים על החוזה הגדול שסוגר לך את כל הפינות הוא פתאום משנה את דעתו. אם בנית על הלקוח הזה את כל התכנון הפיננסי שלך אז כרגע יש לך בעיה רצינית.

יותר מזה, רוב בעלי העסקים לא מסתכלים על התכנון הפיננסי שלהם בצורה נכונה. הם מסתכלים על הוצאות והכנסות ומנסים להסתדר. אני לא רוצה לראות בעלי עסקים שמסתדרים - אני לא רוצה רק להסתדר ואני גם לא רוצה שבעסק שלך זה "יסתדר".

אנחנו צריכים לכוון לשפע מטורף רק כדי שנוכל להיות עם הראש מעל המים. אם העסק שלך צריך 100,000 ש"ח - תכנן פעולות שיביאו לך 200,000 ש"ח. אני יכול להבטיח לך של-200,000 ש"ח העסק שלך לא יגיע - יהיו אנשים שיקראו לזה כישלון אבל יהיו כאלו שיסתכלו ויגידו - "היי, הכנסתי 150,000 ש"ח החודש! איזה יופי!" "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה" (דודו טסה)

האמת היא שעל מנת לשרוד אנחנו חייבים לתכנן הרבה מעל לשאיפה שלנו. אנחנו צריכים לתכנן ולפעול בצורה שתייצר לנו שפע של הכנסה שהיא הרבה מעבר לשאיפה. אל חשש התוכניות שלך לא יצאו לפועל כמו שתכננת :)

אני לא מתמודד עם כל המגבלות והקשיים של להיות בעל עסק רק כדי להסתדר

וגם לא הייתי רוצה את זה בשבילך. אני פה כדי שלבעלי עסקים יהיה שפע - כל דבר שהוא פחות מזה פשוט לא מקובל.

זה מתחיל בך. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית כל מה שצריך זה לשלוח לי מייל חוזר. שלך, רועי אוחיון, מנכ"ל SKILLS ייעוץ עסקי ואסטרטגי

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page