top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

ביטחון כלכלי בעסק

אני חושב שכמעט כל בעל עסק שפגשתי לא היה מוכן לחזור להיות שכיר. לשכיר אמנם יש את "הביטחון הכלכלי" שלו ולעצמאי אין, אבל כמעט ולא יצא לי לפגוש בעלי עסקים שהיו מוכנים לחזור להיות שכירים.


יחד עם זאת, כמעט כל בעל עסק שפגשתי רצה ביטחון כלכלי. קצת שקט נפשי כך שהוא יוכל לדעת שהכל יהיה בסדר גם בתקופת החגים, גם אם תפרוץ מלחמה או כל דבר אחר.


רוב בעלי העסקים בטוחים שאם אתה עצמאי אז לא יכול להיות לך ביטחון כלכלי. זה ממש, אבל ממש לא נכון. זזה נתון שהוא שיקרי והוא כוזב ולמרות זאת רוב בעלי העסקים מחזיקים בנתון הזה משום מה. למראית עין לשכירים יש ביטחון כלכלי, אבל אני גיליתי מזמן שזאת רק אשליה. מבלי לבצע פעולות מסוימות באופן שוטף

יש ביטחון לשכירים-הביטחון הזה שיקרי ולא קיים

הביטחון הזה הוא שיקרי ולא קיים. אצל עצמאים ישנה דרך לייצר ביטחון כלכלי יציב לאורך זמן. זה קורה על ידי סט פעולות מסוים שאנחנו מכניסים לכל עסק שמקבל אצלנו שירות.

זה דורש עבודה והתמדה אבל זה מאוד פשוט. הדרך לייצר ביטחון כלכלי עבור בעלי עסקים היא ליצור מצב שבוא ישנו שפע של סגירות ושל פניות לעסק. אני בטוח שאני לא מחדש לך. הקטע הוא שאצל רוב בעלי העסקים ורוב העסקים ישנה דרך מוזרה מאוד לטפל בדברים הללו...

הטעות הנפוצה אצל רוב העסקים היא שהם מנסים לעשות את השיווק אחרי שהם ארגנו הכל עד הסוף, הכניסו את כל הנהלים והכינו את כל הניירת ורק אז הם רוצים לשווק...אם יש לך את חשבון הבנק של תשובה אז זאת באמת הדרך לעשות זאת. עבור רובנו זאת הדרך הכי מהירה לפשוט רגל.

הדרך הנכונה היא לשווק בכל דרך אפשרית ומידית קודם כל, לאחר מכן לארגן את הדברים הנחוצים על מנת להמשיך ולשווק ולאחר מכן להכניס נהלים מסודרים ואת כל הניירת הנדרשת. אני מבין שלכאורה זה רק שינוי של מלל אבל האמת היא שיש כאן שינוי גישה עמוק מאוד.

היכולת של עסק לייצר פניות נכנסות לעסק ומכירות היא יכולתו לשרוד. עסק שלא מייצר פניות ומכירות יכנס לצרות. לכן, כל פעולה שמתבצעת צריכה להיות בכיוון הזה!

קודם כל תגרום לשיווק להתחיל לעבוד – אם אין לך דף נחיתה מרשים אז תתחיל להרים טלפונים בזמן שבונים לך את דף הנחיתה. אין לך אתר שמושך לקוחות אז תשתמש בדף העסקי שלך בפייסבוק בזמן שאתה בונה את האתר. אין לך מי שירים טלפונים, אז עשה זאת בעצמך בזמן שאתה מגייס את האדם הנכון.

השורה התחתונה היא זהה – שיווק, ארגון, אדמיניסטרציה. זה הסדר הנכון. לשנות אותו פירושו להכניס את עצמך לצרות. זה לא משנה עד כמה זה קשה ועד כמה זה נראה גדול. כל רצף אחר שתנסה רק יכניס אותך לצרות עמוקות יותר.

ישנן כל כך הרבה פעולות שיווקיות שניתן לבצע מבלי להיכנס לפרויקטים ארוכים ויקרים. ייתכן שאתה חושב שזה דורש הבנה של התחום שלך, הבנה של השוק ועוד כל מיני שטויות. ממש לא! זה דורש הוצאה לפועל של הוראה מאוד פשוטה. תכנית עבודה לא חייבת להיות ארוכה ומסובכת. היא יכולה להיות מאוד פשוטה וקצרה. העניין הוא רק להוציא את התכנית הזו לפועל.

שיווק, ארגון, אדמיניסטרציה.

תכניס את זה חזק לתוך העסק שלך ומהר מאוד אתה תגלה שגם לעצמאים יכול להיות ביטחון כלכלי.

שלך, רועי אוחיון, בעלים

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page