top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

כללי זהב לבניית תכנית עבודה

היי כל עסק צריך תכנית עבודה מסודרת שתנחה אותו.  עסקים גדולים תמיד עובדים לפי תכנית, לפעמים היא מצליחה ולפעמים לא אבל תמיד יש להם תכנית עבודה.

עסקים קטנים ובינוניים ממש מפשלים בחלק הזה.

אני לא חושב שיצא לי לפגוש יותר מדי בעלי עסקים קטנים/בינוניים שהיתה להם תכנית

ושהם ניסו להוציא אותה לפועל בצורה אקטיבית.

אני יכול להעביר לך הרצאה של 3 ימים על החשיבות של תכנית עבודה

(יכולת לחזות קדימה, יכולת לתכנן פיננסית, יכולת ליזום מהלכים במקום להגיב ועוד ועוד באמת שיש עוד המון יתרונות) אבל אני פשוט רוצה לתת לך כמה דגשים שיעזרו לך במקום פשוט להטיף לך לגבי זה.

אני חושב שזה יהיה יותר יעיל :)

אז לפני שאני נכנס לדגשים שלי, אני רק רוצה לומר שלתכניתעבודה יש עוד שמות -

תכנית עסקית, תכנית אסטרטגית, פרויקט ועוד כל מיני מונחים אחרים.

מה שמשותף לכל המונחים הללו זה שיש משהו להשיג ורשימה מטרה ברורה של דברים שצריך לבצע על מנת להשיג את הדבר הזה.

ועכשיו לדגשים!

אז הדבר הראשון שאני רוצה לומר לך לגבי תכנית עבודה -

הדרך היחידה לבנות תכנית עבודה היא לפי גישת NIKE - JUST DO IT אין דרך אחת ויחידה לעשות את זה וזה גם לא משנה - כל מה שחשוב זה שיש לך תכנית עבודה כתובה להתחיל לעבוד איתה!

הדגש השני שלי לתכניות עבודה הוא יותר פרקטי - לכל תכנית עבודה חייבת להיות שצריך להשיג.

המטרה הזאת צריכה להיות משהו שיהיה מאוד ברור אם השגת או לא. זה אומר שמטרה בסגנון של - "לשפר את השירות" היא לא מטרה טובה אבל מטרה בסגנון של - "לשפר את ממוצע שביעות הרצון של לקוחות לציון של 80 ומעלה" היא מטרה מעולה מכיוון שזה ברור מאוד אם השגת אותה או לא.

הדגש האחרון שלי (לפחות למייל הזה) הוא -

עיקרון הפירמידה. עיקרון הפירמידה מדבר על קביעת חשיבויות של דברים לפי פירמידה. בראש הפירמידה יש את הפריט הכי חשוב, קומה מתחת יש 2 פריטים שהם חשובים יותר מהשאר (אבל פחות מהפריט שנמצא בראש הפידמידה), קומה מתחת 3 פריטים שחשובים מהשאר (אבל פחות ממה שנמצא מעליהם) וכך הלאה.

כשקובעים חשיבויות לפי עיקרון הפירמידה מקבלים את הדבר האחד והיחיד שהוא הכי חשוב לך!

אין שני דברים שהם הכי חשובים, יש רק אחד שהוא הכי חשוב.

אם לא ברור לך מה זה או שיש מספר דברים שהם "הכי חשובים",  אז כל תכנית תיכנס לבלבול. עכשיו, כשמכינים תכנית עבודה חשוב לכוון אותה קודם כל לפריט החשוב ביותר (מה שבראש הפירמידה),

זה היעד המינימלי שצריך להשיג בכל תכנית עבודה!

זהו, אני מקווה שזה עזר לך ואני יותר מקווה לראות יישום של זה מהצד שלך. כמובן שאני כאן לכל שאלה שיש לך.


שלך, רועי אוחיון, מנכ"ל SKILLS ייעוץ עסקי ואסטרטגי

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page