top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

מה היית משנה אם כסף לא היה בעיה?

היי יצא לי לדבר עם בעל עסק לא מזמן ושאלתי אותו כמה שאלות שגרמו לו לחשוב.

מה אם הייתי אומר לך שכסף זה כבר לא בעיה בעסק שלך. האם לקוחות שלך היו מקבלים שירות/יחס אחר? האם היית משנה את השירות/מוצר שלך? האם היית מקבל עובד אחר לעבודה? האם היית מפרסם דברים אחרים? האם היית מוכר בצורה שונה? האם היית משנה נהלים מסוימים בעסק?

אותו בעל עסק הפתיע את עצמו.

שאלה שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו אחת לכמה זמן - מה הייתי משנה אם כסף לא היה בעיה?

ובבקשה ממך - לא להתחכם - לא מעניין אותי לדעת על איזה רכב חדש בא לך או איזה שיפוץ בעסק ממש חייבים לעשות או לאיזה סכום היית מעלה את השכר שלך. מעניין אותי לדעת מה היית עושה שונה, איך ההתנהלות היומיומית שלך היתה משתנה, איך הגישה שלך לעובדים, ללקוחות ולספקים היתה משתנה.

השאלה הקטנה הזאת היא כלי עבודה מאוד פשוט שאנחנו עובדים איתו. השאלה הקטנה הזאת מאפשרת לנו לדעת במדויק איפה נקודות החריגה של הבעלים (כן, כן - של הבעלים!)

השאלה הקטנה הזאת מתבססת על המון טכנולוגיה ניהולית (אני לא אכנס אליה כרגע כי זה לא המקום) והיא חושפת המון "פשרות" שבעלי עסקים עושים.

לבעיות של כסף יש נטייה להכניס פשרות לתוך עסקים, העניין הוא שגדילה וצמיחה אמיתית לא יתרחשו אם נתפשר על הדברים הללו.

מה שבדרך כלל קורה ללקוחות שלנו כשאנחנו עושים איתם את הדבר הזה - הם נזכרים בהמון דברים שהם רצו כשהם רק הרימו את העסק. מה היית משנה אם כסף לא היה בעיה? ועכשיו כשיש לך תשובה - הגיע הזמן לשנות!



שלך, רועי אוחיון, מנכ"ל SKILLS ייעוץ עסקי ואסטרטגי

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page