top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

מה זה ייעוץ עיסקי טוב

כאשר מדובר על בניית עסק משגשג רוב האנשים עושים את הטעות וחושבים במונחים יבשים של מציאת מוצר מוביל, שיווק, בידול, מכירות ועד כל מיני כאלו.

אני לא חושב שעסק משגשג תלוי בדברים האלו. בניית עסק משגשג תלוי רק בדבר אחד – הבעלים.

למעשה אנחנו לא מדברים פה על מונחים עסקיים כגון רווחיות או שיווק. אנחנו מדברים במונחים של יכולת אישית. ואם אנחנו נכנס לזה קצת יותר לעומק אז אנחנו למעשה מדברים פה במונחים של שיקול דעת.

ניתן לתת לאדם חוקים יבשים שיעזרו לו להתנהל. העניין הוא שעל מנת לנהל עסק בצורה מוצלחת אנחנו

החופש שלך לא נמצא בכללים יבשים הוא תלוי בך ובשיקול הדעת שלך.

נצטרך לתת לאדם המון חוקים. אם הוא יצליח להישמע לכל החוקים הללו הוא יסתובב לו רגוע. מצד שני ניתן לבנות אצלו את כל נושא שיקול הדעת. אדם שיש לו שיקול דעת טוב יכול בקלות לדעת מה יהיה נכון לעשות. אדם שיש לו שיקול דעת טוב בוטח בעצמו וביכולותיו ויודע איך הוא יכול להתמודד עם כל דבר.

הביטחון שיש לשכירים לא קיים אצל בעלי עסקים. בעלי עסקים החליטו להחליף את הביטחון שבהכנסה קבועה תמורת האפשרות להגיע למקום גבוה יותר. אנשים לא שוברים שיאים מתוך הצמדות לחוקים בלבד. אנשים לא משנים את גורלם על ידי הצמדות לכללים יבשים. זה לא קורה כך. זה דורש אומץ לב, יכולת התבוננות ויכולת להפעיל שיקול דעת.

ייעוץ טוב לא בנוי רק השגת יותר הכנסות לבעל העסק. ייעוץ טוב בנוי למעשה מהקניית שיקול דעת נבון יותר לבעלים. היועץ לא נמצא שם כל הזמן, הוא לא מנהל את העסק בפועל והוא שם רק כדי לאפשר לבעל העסק לבצע החלטות חכמות יותר. ככל שהיועץ יצליח לגרום לבעל העסק לשיקול דעת נבון יותר וככל שבעל העסק יצליח להפעיל את שיקול דעתו בצורה מושכלת יותר כך נקבל תוצאות טובות יותר בייעוץ.

ניתן לומר שהתוצר הסופי של ייעוץ הוא בעל עסק שיש לו שיקול דעת טוב יותר בכל מה שקשור לעסק שלו. כתוצאה מכך הוא יכול לכוון את העסק למקומות יותר רווחיים ולהרחיב אותו. יועץ טוב יודע לעשות את זה.

המטרה הסופית, בעיני, היא בעלי עסקים חופשיים יותר – חופשיים מדאגות, חופשיים מבעיות שנראות גדולות מדי, חופשיים לעשות מה שהם רוצים בעסק שלהם.

כאשר אני מלווה לקוח זה מה שנמצא לנגד עיני. החופש שלך לא נמצא בכללים יבשים הוא תלוי בך ובשיקול הדעת שלך.

שלך, רועי אוחיון, מנכ"ל

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page