top of page
Search
  • Writer's pictureרועי אוחיון

פעולה אחת שעושה את כל ההבדל

היי אני לא חושב שראיתי בעל עסק שאמר לי: "תשמע רועי, בסה"כ אני עובד רגוע, אין לי בלגנים בעסק, יש לי רק תפקיד אחד ויש לי הרבה זמן פנוי"

אני בטוח שיש כאלו :) אבל אני לא פגשתי אותם...

לרובנו יש המון רעש, בלגן ומשימות בלי סוף, ולכן אחת המיומנויות החשובות ביותר לכל בעל עסק (ומנהל) היא המיומנות של לתת תיעדוף למשימות.

במילים אחרות -

היכולת של כל בעל עסק ומנהל להבין מה חשוב יותר ממה, במה צריך לטפל עכשיו ובמה לא צריך עכשיו. המיומנות הזאת היא קריטית מכיוון שאין לנו יכולת לטפל בהכל בבת אחת. אנחנו יכולים לטפל במספר מוגבל של משימות מצד אחד,

ומצד שני אנחנו רוצים לדעת שאנחנו מטפלים בדברים הקריטיים ביותר.

ואם להיות יותר ספציפי -

בעל עסק / מנהל חייב לדעת איך לתת מענה למשימות שעושות שינוי מהותי בעסק ולא להתעסק בטפל.

אני רוצה לתת לך דוגמה על מנת להמחיש על מה אני ומדבר ועד כמה זה קריטי. ישבתי עם 2 לקוחות שונים שבוע שעבר ועשינו סיכום של השנה האחרונה שלנו ביחד ועל התקדמות העסק שלהם (כל אחד בנפרד כמובן)

אצל כל אחד מהם יש עומס מטורף של עבודה -  לכל אחד מהם יש מעל 10 עובדים, כמות מכירות גדולה מאוד (כלומר הרבה עסקאות) דבר שגורר אחריו הרבה התעסקות, לשניהם יש תקציבים גדולים מאוד לפרסום והמון עבודה שמושקעת על הפרסום (מה שגורר עוד עבודה...) וכו'.

בקיצור - לשניהם לא משעמם ביומיום :)

אבל למרות שהעבודה השוטפת ממש סוחפת אותם מדי יום, הצלחנו לייצר עם כל אחד מהם בנפרד

פעולה אסטרטגית אחת. זה נשמע לא הרבה בשנה אחת, נכון?

כשאני אומר פעולה אסטרטגית, אני מדבר על פעולה שמשנה מהותית את העסק או חלק כלשהו בעסק.

אצל לקוח אחד - ייסדנו מחלקה חדשה - הקמנו מחלקה שלא היתה שם לפני.

זאת כל הפעולה שעשינו. התוצאה של הפעולה הזאת היא שיפור של פי 5 בקצב הכנסת מוצרים חדשים לחברה של אותו לקוח (מה שיביא בשנה הבאה להכנסה של עוד עובדים, תקציבים גדולים יותר ועוד...) 

אצל לקוח אחר, כל מה שעשינו היה לשלוח אותו לספקים שלו לביקור של שבוע.

הספקים שלו יושבים בחו"ל וכל המהלך האסטרטגי שעשינו היה לשלוח אותו לביקור של שבוע. התוצאה של השבוע הזה - שיפור של הרווחיות פי 2

מה שאני לא מספר לך זה שלקח לנו המון זמן להכין את שיעורי הבית לפני ההוצאה לפועל של המהלכים האלו.

אני לא מספר לך שלקח לנו המון זמן למפות מה יהיה המהלך האסטרטגי הכי יעיל שאנחנו יכולים לבצע - בקיצור, המהלכים האלו לוקחים זמן אבל יותר חשוב מזה - המהלכים האלו דורשים שקט ורוגע על מנת להחליט מה צריך לבצע ואיך לבצע זאת. בעל עסק שקבור בתוך העבודה השוטפת שלו לא יצליח להפיק מהלכים כאלו. כל בעל עסק וכל מנהל חייב למצוא לעצמו זמן קבוע שבו הוא יכול להתנתק מהרעש היומיומי של העבודה על מנת שהוא יוכל לשבת ולחשוב על העתיד.

הוצאה לפועל של מהלכים אסטרטגיים היא פשוטה אם תכננת אותם כמו שצריך וחשבת עליהם לעומק. אבל זה בלתי אפשרי לחשוב על מהלכים כאלו בתוך הרעש והבלגן היומיומיים של העסק.

אז לסיכום, אני רוצה להמליץ לך בחום לפתח מנהג מסודר של התנתקות מהעסק ולשבת ולחשוב על העתיד שלו. אסור לעשות את זה תוך כדי העבודה השוטפת.

חייבים לעשות את זה אך ורק מחוץ לעבודה השוטפת שלך.

זה לא תמיד קל, אבל זה מה שעושה הבדל מהותי בעסק!

שלך,רועי אוחיון, מנכ"ל SKILLS ייעוץ עסקי ואסטרטגי

מצויין-חוזרים

מצויין-חוזרים

bottom of page